18 september 2012

Opbergen • Kleine tips om groot te wonen • Deel 10 van de Klein wonen serie

In de elfdelige serie over klein wonen geef ik kort maar krachtige tips over klein wonen. Want klein wonen hoeft niet nadelig te zijn. Met de juiste tips kun je groot wonen op weinig vierkante meters. De gezegde ‘het zijn de kleine dingen die het doen’ kan goed worden toegepast in een kleine woning. Wees creatief en je vindt meer ruimte. Vandaag gaan we het hebben over opbergruimte.

Er zijn meer opbergplekken dan je denk. We willen in een kleine ruimte natuurlijk niet alleen maar grote kasten neer zetten zodat we ruimte hebben om spullen op te bergen. Beperk de grote opbergkasten en maak meer gebruik van kleine opbergers.

Combineer daarom een mooi object met de functie als opberger. Gebruik tijdschrijften als kruk, boeken als boekenplank, een ladder om je kleding, accessoires en schoenen op te bergen en plaats mooie oude industriële kisten op elkaar zodat je weer wat opbergruimte hebt gecreëerd.  Wees creatief en je vindt meer bergruimte!


Heb je de andere delen nog niet gelezen of wil je ze nog eens terug kijken? Hier een overzicht:
Deel 1: Spiegeltje spiegeltje aan de wand
Deel 2: Daglicht 
Deel 3: Ook groen zonder tuin
Deel 4: Vloeren
Deel 5: Creëer ruimtes d.m.v. afscheidingswanden 
Deel 6: Zolderkamers en schuine wanden
Deel 7: Zwevend meubilair
Deel 8: Hoogslapers en stapelbedden
Deel 9: Kleur
 
Foto's: 1. IJzeren kisten via Stadshem 2. Tijdschriften krukjes via Scandinaviandeko 3. Boekenplank via Johanna Vintage 4. Kledingkast hoogslager via Decor8 5. Aardappelkistjes via Sannaochsania 6. via Stylizimo

2 opmerkingen:

  1. Ik heb een aantal van die veilingkistjes op de kop getikt en probeer nu te bedenken wat we ermee gaan doen. Ze zijn zo leuk! Bedankt weer voor de inspiratie :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben echt verslaafd aan jou blog, wat een prachtige posts heb je toch altijd! Deze tips zijn echt perfect, ik woon nu op kamers en zal zeker gebruik van de tips maken!

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je de tijd neemt om een reactie achter te laten. Ik lees altijd alle reacties. Als je een vraag stelt, dan beantwoord ik deze altijd in het blogartikel zelf. Ik probeer alle vragen binnen 2 a 3 dagen te beantwoorden :)

Liefs, Sharon